we zijn er :) - Reisverslag uit Leh, India van Jan & Monique - WaarBenJij.nu we zijn er :) - Reisverslag uit Leh, India van Jan & Monique - WaarBenJij.nu

we zijn er :)

Blijf op de hoogte en volg Jan & Monique

19 Juni 2014 | India, Leh

23 uur nadat we thuis zijn vertrokken, komen we vermoeid aan in Leh, de hoofdstad Ladakh. We worden hartelijk ontvangen met witte zijden sjaals op het vliegveld door Tashi, Jan zijn vriend. Leh ligt op 3600 meter, en dat merken we wel...je wordt hier snel wat licht in het hoofd of duizelig na een kleine inspanning. En een kleine inspanning is niet meer dan gebukt iets zoeken in je koffer, een trap oplopen of wat eten...

Het is van belang dat je je lichaam de tijd gunt om fatsoenlijk te acclimatiseren, dus de rest van de ochtend en middag liggen we op bed.
Ik denk nog even terug aan de laatste vlucht, het moment dat de Himalaya opdoemt uit de wolken. Wat een prachtig gezicht, en wat een inmens groot gebied! Ik dacht dat het een bergketen was die je wel kon overzien vanuit de lucht, maar niks is minder waar. Voor ons, achter ons, links, rechts, we zijn omringd door besneeuwde en dorre bergtoppen, zover als je kunt kijken. In de valleien liggen dorpjes met veel groen, kloosters en witte stupa's. Wauw!

Voor de middag moeten we nog wel wat probleempjes tackelen. Het slotje van Jan zijn koffer vijlen, omdat de sleuteltjes nog op Schiphol buiten op straat liggen. Waarom die daar liggen? Omdat de accu's van Jan zijn camera nog thuis liggen en hij zijn fotospullen dus niet kan gebruiken. De helft is nu overbodig geworden, en met het uit het koffer halen zijn de sleuteltjes op straat blijven liggen. Het slotje was een makkie. De accu voor zijn camera is een ander verhaal. Omdat ze niet overal professionele camera's verkopen blijkt dit nogal een opgave te zijn. We hebben het nu zover geregeld dat Tashi met speciaalzaken in Delhi gaat bellen. Hopelijk komen er dan twee accu's met de eerste vlucht mee deze kant op....
En zoniet, dan wordt dit een reis met nóg meer uitdagingen, namelijk het samen delen van míjn camera.
Halleluja, kom op met die accu's!!

Omdat het hier slechts 3,5 uur later is, kunnen we s'avonds het voetballen kijken in een lokale eettent/bar. Superleuk met een paar Nederlanders, wat Aussies en overige identiteiten. En wat past er beter bij India dan de avond af te sluiten door in de 89e minuut van een bloedstollende wedstrijd te eindigen met een complete stroomuitval voor het hele dorp?Juist. Niks. Maar we genieten er evengoed van...

• 19 Juni 2014 - 12:53

Mp:

OOOOOO die Jan toch...... hoop dat het verder goed gaat en dat je jou camera niet hoeft te delen....
    Kwam in den Hegelsom en heb de stekker er maar uit gedaan want de accu was VOL. Je zult inmiddels wel weten dat Oranje toch gewonnen heeft.
    Met Guusepuus is alles (op wat sloom zijn) alles goed.
    ga nu met Guus wandelen. Dikke kus en tot later.

• 19 Juni 2014 - 12:59

Kim:

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen!
    Genietse daar!

• 19 Juni 2014 - 14:11

Anita:

Ha,wat goed een teken van leven te ontvangen! Je zult dus wel met de neus tegen het vliegtuigraampje gedrukt gezeten hebben, jou kennende..en een beetje hyper...of was je te moe? Hotelletje ziet er prima uit en ach..die laatste minuut was gewoon dikke stress en aftellen tot het fluitsignaal! Wel leuk zo met andere nationaliteiten voetbal kijken! Vond ik ook toen in andalusie. Richie was super! Half 6 daar en gewoon midden voor 3e rij met prima zicht. Als het lukt moet je eens op facebook kijken bij richie zelf, staan Jeanne en ik ook nog op de foto (met een beetje zoekwerk). Nou hoop dat het lukt met de accu's en anders maar tossen wie wanneer mag! Kijk al uit naar de volgende update.

• 19 Juni 2014 - 17:31

Chris Coenders:

Hallo luitjes,

ff voor Jan ...

ten eerste had ik dit tegen niemand vertelt !!!! ( want dit hoor je nog JAREN !!! )

ten tweede met pakken van de koffer... als eerste de accu,s
    dan de onderbookse.
    dan tandeborstel.
    dan paspoort
    dan geld en visa kaart
    en dan als er nog plaats over is Monique ..ha ha ha .

maar goed ik hoop dat je snel de accu,s krijgt anders via snel expres.

Groetjes Chris

• 19 Juni 2014 - 18:44

Megje:

Haha als dat maar goed gaat! Hopen dat de accu's snel bij jullie zijn! :-p