Best of Show / opening expositie - Reisverslag uit Tudor City, Verenigde Staten van Jan & Monique - WaarBenJij.nu Best of Show / opening expositie - Reisverslag uit Tudor City, Verenigde Staten van Jan & Monique - WaarBenJij.nu

Best of Show / opening expositie

Blijf op de hoogte en volg Jan & Monique

02 November 2014 | Verenigde Staten, Tudor City

Hoe moet ik nu uitleggen wat we gisteren gedaan hebben? Wat we gezien hebben?
Allereerst was het echt ***weer. De hele dag regen zorgt ervoor dat je niet bepaald gaat struinen. Jan heeft het in zijn rug, dus dat helpt ook niet echt. We hebben ons beperkt tot een paar blokken om, lekker ontbijt gehad in een Frans tentje en koffie gedronken op de bovenste verdieping van ons hotel, waar een soort woonkamer (met groot buitenterras!) is gemaakt voor de gasten.
We zitten tegenover Grand Central Station, en een bezoekje kan niet uitblijven. Het is er ongelooflijk druk. We lopen in een soort verlaagd winkelcentrum, door een sjieke, brede gang die is opgetrokken uit beigekleurig marmeren stenen, bouwstijl jaren 20/30. De grote hal van jet station imponeert ons, maar heeft vandaag geen glans, omdat er door de grote ramen geen zonlicht komt. Het is 1 uur smiddags en het lijkt wel avond. Van de week nog maar eens terug voor een tweede kans.

S'avonds gaan we met een taxi naar de Splashlight Studio's, waar de expositie geopend wordt. En zoveel als we ons ervan voor hebben gesteld (hey, we zijn wel in Amerika!!) zo weinig vinden we het eigenlijk écht voorstellen...
De expositie is duidelijk gebaseerd op degenen die het nét níet gehaald hebben, en dat vinden we in eerste instantie wat verwarrend omdat alles aangekondigd wordt dat het om de beste foto's van de wedstrijd zou gaan.
De 45 foto's hangen in eenvoudige lijsten in twee gangen die naar een super grote foto studio leiden. Hier is rijkelijk voor eten (tapas XXXXL: like you would expect here) en drinken (bier en champi) gezorgd en worden via een beamer de foto's van alle finalisten getoond. Kijk, das nou leuk!

We ontmoeten wat mensen, kletsen wat , drinken wat, the usual ;)
Al met al een leuke avond. Op naar morgen, whoop whoop!!!

• 02 November 2014 - 14:15

Ikke:

Joooooow zag ik een klei foto toestelletje?????? waaaaahhh

jammer van de regen, vandaag en morgen schijnt de Zon....

Kus

• 02 November 2014 - 16:41

Nicole Vda:

Hoe lang nog voor DE jurk?? ;-)

• 02 November 2014 - 19:34

Ankie:

Haha zie je wel! Ik wist dat die whoop whoop ging komen!
    Good luck!!

• 02 November 2014 - 21:27

Anita:

Had straks voor we gingen al een paar keer gekeken of er al een verslag was, maar helaas. Jammer van het weer hoop dat het vanmiddag nog wat opgeklaard is. Hoe was de lunch? En nog wat van de marathon gezien of toch niet. Jammer van Time square! Naked cowboy wel gesignaleerd of liep die er ook niet rond. Hopelijk wordt vanavond alles goedgemaakt door de ultieme beloning. Tot morgen! Ben zo benieuwd!