we zijn er - Reisverslag uit Tudor City, Verenigde Staten van Jan & Monique - WaarBenJij.nu we zijn er - Reisverslag uit Tudor City, Verenigde Staten van Jan & Monique - WaarBenJij.nu

we zijn er

Blijf op de hoogte en volg Jan & Monique

01 November 2014 | Verenigde Staten, Tudor City

Het is half 4 in de nacht en we zijn klaarwakker. Buiten horen we het geluid van het verkeer. Een streep licht perst zich door de spleet van de gordijnen. Ik moet me inhouden om niet op te staan en naar de stad te kijken.
We zijn in New York, ik wil niet slapen: ik wil stuiteren! Wat een heerlijk gevoel!
We zijn er echt, eindelijk! Ik denk nog even terug aan de hartelijke ontvangst op het vliegveld door de douanebeambte. Het eerste wat hij zei: "I love your hair! It looks amazing on you" (dankjewel Nicole, die is voor jou!) en vervolgens dacht hij dat ik speciaal voor de marathon kwam omdat hij vond dat ik zo goed "in shape" was. Hahaha, tja, die ontvang ik graag, zulke complimenten. Die laatste heb ik daarna nog een paar keer gehoord, dus mijn bezoekjes aan de Anco hebben al wat opgeleverd, LOL.

Maar het had nogal wat voeten in de aarde om hier te komen. Niks dramatisch hoor...
We zaten gisteren in het vliegtuig, en dat ding vertrok maar niet. We kregen te horen dat er iets mis was met de tankdop. Dus dan moet je wachten. En dat duurt nogal....
Daarna was er een probleem met de computers in de cockpit en moest er een technisch team aan te pas komen. Na dik 2,5 uur (!) werd er besloten dat het ding niet veilig was en kon iedereen uitstappen. Er stond wel meteen al een ander vliegtuig klaar, mja, dat moet dan weer klaar worden gemaakt, getankt, koffers overladen enz enz. Al met al zijn we dus met een vertraging van 4 uur vertrokken. Aankomsttijd NY was 8 uur s'avonds, en dan de hele reutemeteut met douane, koffers en taxi zorgde ervoor dat we om half 11 in ons hotel waren. Die belangrijke meeting met de jury en andere finalisten was van 7 tot 9. En die hebben we dus gemist.
De teleurstelling was groot, maar na een goede nachtrust kunnen we er wel weer tegen. We hebben netjes laten weten waarom we niet aanwezig waren (dank je wel lief broertje!) en voor vandaag geldt: nieuwe ronde, nieuwe kansen!!

• 01 November 2014 - 12:57

Anita:

Eens wat anders dan die knorrige douane beambten die er vaak zitten. En als je zo stuitert je kunt de marathon vast nog wel meelopen met rene froger en zoon die zijn er ook. Wel een beetje balen die vertraging maar je kunt er toch niets aan veranderen. Daar zal de beslissing wie wint toch hopelijk niet van afhangen. Hopelijk schijnt snel het zonnetje ook daar en kunnen er fantastische foto's gemaakt worden. LIVE THE DAY!

• 01 November 2014 - 14:18

Ikke:

Het zonnetje lacht .... de lucht is blauw... dus?????? en de rest kom maar gauw.

Guus geniet van de zon.

Kus

• 01 November 2014 - 17:16

Ow Brurke:

Graag gedaan :)

veel plezier in NYC

• 01 November 2014 - 18:39

Kluutje:

Een super leuke inleiding van jullie spannende trip... Kei veel plezier en geniet ervan!

Xxx

• 01 November 2014 - 19:19

Monique:

nu alweer genoten van je verhaal......!!!

• 01 November 2014 - 20:18

Ankie: